Eger városa (is) a rallye városa. E mondat oly szinten lett helytálló a magyar rallye-közegben az elmúlt években, hogy szeptember elején már a jubileumi 15. alkalommal rendezik meg a versenyt a Mátra és a Bükk dimbes-dombos tájain. Legtöbben a szezon kezdetével azonosítják, az Eger Rallye-t, de egy alkalommal évadzáróként is szolgált, de idén pedig új szerepkörben, a bajnokság harmadik futamának ad otthont a hevesi megyeszékhely. A 2004 óta íródó futam történetéhez megszámlálhatatlan emlék fűződik…2004-2009 

Az első éveket egyértelműen a Turi – Benik – ifj. Tóth – Spitzmüller négyes uralta óriási csatározásaikkal. Felváltva adták át egymásnak a győztesnek járó serleget. Így kezdődött el minden. A WRC-k adta élmény is így szippantotta be a rallye rajongókat ezen a környéken.

A helyi abszolút kedvenc Turi Tamás, akinek szereplése óriási tömegeket vonzott a versenyre. A Dobó téri rajtceremónia a kezdetektől része volt az eseménynek. Ezen időszakban már a szlovák mezőny is felütötte a fejét, igaz még nem oly népes autó garmadával, mint később.2010-2015

Az új évtized első megmérettetésén már nem állhattak rajtvonalra WRC-k a magyar értékelésben. Azonban északi szomszédok hoztak magukkal pár szép modellt ezek közül is. A győzelmet ez évben ASI – Pikó Zsuzsi páros szerezte meg, de az utolsó előtti gyorsaságiig nyitott volt a küzdelem köztük és Turi Tamásék között, akik ezen a árokban landoltak Egerbaktánál, és mire kikászálódtak onnan, már bottal üthették az első helyet. 2011-ben először nyert nem magyar színekben induló versenyzőpáros az ifj. Béres József – Müller Róbert duó személyében, szlovák színekben egy Skoda Fabia WRC-vel. 2012-ben a verseny elmaradt. A 2013-as évben az ekkor már egyszeres abszolút magyar bajnok, Kazár Miklós vitte győztesen célba Szőke Tamással az oldalán a Citroen Xsara WRC-t. 

2014-ben a Miskolc Rallye kapta az idénynyitó szerepét, ennek kárára a versenynaptárban sem kapott helyet Eger. 2015-ben viszont talán az eddigi leglátványosabb mezőny várta az érdeklődőket. Volt itt WRC-től kezdve S2000-esen át az új vonalig, azaz az R5-ig mindenfajta gépcsoda. A befutó végül a lengyel Gzregorz Grzyb – Robert Hundla páros lett egy itthon eleddig nem látott Ford Fiesta WRC-vel. 2016-2019

2016-tól kezdődően azonban azonosak voltak az erőviszonyok, hisz mindenki R5-ös autóval állt rajtvonalhoz. Először került sor arra, hogy egy versenyzőpáros megvédje címét az Eger Rallye történetében. Ez a Grzyb – Hundla párosnak sikerült, mert mindössze fél másodpercet (ez is rekord a maga nemében) tudtak verni a Herczig – Bacigál kettősre. 2017-ben úgy nézett ki, hogy újfent elmarad a verseny, ám a Budapest Rally pótlásaként – évadzáróként becsatlakozva – mégis megrendezésre került a futam. A győzelemért járó kupát első ízben vihette haza a Vince Ferenc – Bazsó Attila duó.  A 2018-as esztendőben is új győztest avattak a Ford Fiesta R5 volánja mögött: Hadik András és Igor Bacigál tudott nyerni. A múlt évben nagy csatát vívott egymással Vincze és Turán, amelyből előbbi került ki győztesen és gyarapította sikerei számát Egerben.

Hogy ki nyeri a 15. jubileumi Eger Rallye-t? Kiderül szeptember 5-6-án Egerben!

Látogassanak ki a verseny helyszíneire és hallgassák a Rallye Rádió adását az FM 103,8-on, kövessék Facebook oldalunkatiratkozzanak fel Yotube csatornánkra, hogy mind a helyszínen, mind attól távolabb is részesei legyenek az élménynek!