Ismét óriási tűzijátékkal végződött a rallye bajnokság aktuális fordulója, melynek a Vértes adott otthont. Élete első ORB abszolút győzelmét aratta Velenczei Ádám Szőke Tamással az oldalán. A kilenc gyorsaságiból négyet is behúztak, ám közel sem volt ilyen egyértelmű a sikerük, hiszen az utolsó szakasz előtt még a második helyen álltak Turánék mögött. Az élmezőny, a nagy négyes (Velenczei, Turán, Hadik, Vincze) ezúttal is egymáson autózott a nap folyamán. Turán Friciék a harmadik gyorsaságitól kezdve az élre ugrottak egy jó gumizásnak köszönhetően. A vezető helyet tudták is tartani, de csak az utolsó szakaszig, ahol már nem bírtak azzal a nyomással, amit főleg a Velenczei-Szőke páros tett a vállukra. A powerstage során már majdnem teljes sötétben, ugyanis akkora időt futott az előbb említett kettős az Oroszlány-Kőhányás gyorson, mint egész nap világosban senki! Ennek eredménye, hogy négy másodperc hátrányból négy másodperces előnyt tudtak kovácsolni, Friciékkel szemben. 

„ Megbeszéltük Tomival a hajrá előtt, hogy mindenképp megpróbáljuk behozni a lemaradásunkat. Nagyon jó volt a gumitaktikánk az utolsó körre, egyszerűen szenzációsan kijött a lépés a végén. Megmutattuk, hogy vert helyzetből is képesek vagyunk felállni. Még most is hihetetlen, hogy összejött ez a siker. Nagyon sok év és sok ember munkája van ebben. Régóta készültünk erre a pillanatra. „  – mondta Velenczei Ádám.

Velenczei Ádám – Szőke Tamás, Skoda Fabia R5 Evo II
Turán Frigyes – Bagaméri László, VW Polo R5

A harmadik helyet Hadik – Kertész duó kaparintotta meg a Forddal – megismételve egri eredményüket – és szereztek számukra értékes pontokat. A negyedik pozícióban Vinczéék futottak be, akiknek ugyan taktikai szempontból nem álltak össze a dolgok, de így is csupán tizennégy másodpercet kaptak az elsőtől. Az ötödik helyen Csomós Mixiék értek be és pályafutásuk során az első szakaszgyőzelmükkel jelezték, hogy a jövőben szeretnének részt venni a dobogóért folytatott csatákban.

Hadik András – Kertész Krisztián, Ford Fiesta R5 Mk II

Az ORC-ben a Rongits – Hannus kettős egy pillanatig sem adta ki a kezei közül az első helyet, ezzel szezonbéli második sikerüket aratták a Vértesben és magabiztosan vezetik a kategóriájukat. Másodikként Gyarmati Arielék érték el a céldobogót. 
Bacsa Tamásék az utolsó előtti szakaszon egy féltengelytörés miatt el kellett búcsúzniuk a harmadik helytől, amit ennek köszönhetően a Szilágyi – Späth páros vett át szép eredménnyel a BMW M3-as fedélzetén.

Rongits Attila – Hannus László, Mitsubishi Lancer Evo IX

A Peugeot 208 Rallye Kupa kupa ezúttal sem szűkölködött izgalmakban. A hetedik szakaszig a kategóriát addig vezető Német Gáborék álltak az élen, de ők ezen a gyorsaságin műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek. Ezek után Táboriék vették át az első helyet az összesítésben és már csak két gyorsaságit kellett teljesíteniük ahhoz, hogy megszerezzék idénybeli első futamgyőzelmüket. Nos, pár méteren múlott a sikerük, hiszen jött a királyi dráma! A cél előtt nem sokkal a kormányszervo felmondta a szolgálatot, és így “nevető harmadikként” a végig lesben álló Hangodi Bendegúzék zsebelték be a Vértes Rallye-t. Ráadásul ezzel a bajnokságban is átvették a vezetést!

Hangodi Bedegúz – Patkó Gábor, Peugeot 208 R2

A bajnokság a III. Nyíregyháza Rallye-val folytatódik november 6-8 között.

A Vértes Rallye végeredményei:

Abszolút
Velenczei Ádám – Szőke Tamás    59:23,8 mp
Turán Frigyes – Bagaméri László     + 4,3 mp
Hadik András – Kertész Krisztián     + 5,1 mp
Vincze Ferenc – Bacigál Igor           + 14,3 mp
Csomós Miklós – Nagy Attila           + 55,6 mp

Országos Rallye Challenge
Rongits Attila – Hannus László    1:02:29,2 mp
Gyarmati Ariel – Kocsis György       + 47,6 mp
Szilágyi Patrik – Späth Szabolcs      + 2:39,0 mp

Peugeot 208 Rallye Kupa
Hangodi Bendegúz – Patkó Gábor    1: 07:43.6 mp
Viszló Csaba – Czakó Janek                +2:37,1 mp
Maricsek Miklós – Paizs Róbert            +3:21,1 mp

Fotók:  Bitto Zsolt – Hajóka SportFotó