A nekünk hosszú hétvégén Ausztriában több jelentős autó- és motorsport esemény is volt, Gereinbachtól Spielbergen át Gargellenig. Ez utóbbi volt legmesszebb Magyarországtól, így most ebbe nyújt bepillantást a Rallye Rádió!Ausztriában és Svájcban létezik a hegyiversenyzésnek egy egészen különleges változata, amit Bergslalom-nak, az hegyi szlalomnak hívnak. Hogy mitől szlalom, arra nehéz egy verseny alapján megadni a választ, ugyanis ez a gargelleni forduló inkább hegyiverseny volt, még ha rövid is.

Rengeteg Lotus volt. Saját kupasorozatuk van!

pályán bójákból ugyan alakítottak ki kapukat, de ezek a bóják legtöbbször az út két szélén kerültek felállításra, jó messzire egymástól, így igazából nem a köztük levő “szlalomozás” jelentette a nehézséget, hanem inkább az, hogy az út vonalvezetésből adótól eltérő ideális íveket kell választani miattuk. A pálya nem volt hosszú, még a másfél kilométert sem érte el, a legjobbak pedig 50 másodperc alatt fel is szaladtak a célig.

Régitől…
..az új(abb)ig

Ezek a versenyek nem csak abban térnek el az eddigi magyarországi hegyiversenyektől, hogy akár teljesen utcai autóval is rajthoz lehet rajtuk állni – a másik végletet a Formula-autók jelentik -, hanem abban is, hogy a rajtoltatás sokkal kisebb időközökkel történik. A versenyzőket csoportokba osztják, és a csoportokon belüli versenyzők kb. 1 órán belül teljesítik az összes felfutásukat – két edzés és négy mért futamok, a 4 mért futamból a három legjobb eredményét adják össze (plusz büntetések), és így alakul ki az összidő. Az átvételek miatt a korai érkezést nem lehet megúszni, de aki korai csoportba kerül, hamar végez…

A versenynek volt magyar érdekeltsége is, mégpedig Martin Károly révén, aki már évek óta indul ezeken a futamokon “csíklámpás” Subaru Impreza GT-jével.

Eredményekés további információk

Martin Károly Subaruja
Már hazafelé…
Az olasz különítmény
Csont utcai BMW M4 GTS
Ez így sikerült…
Pedig elfért volna
Ezt így lehet megvenni a márkakereskedésben!